Skip to content

Wat is CPC?

Vaak wanneer wij met klanten zitten hebben wij het over Google Ads of facebook Ads. Het woord CPC komt dan vaak om de hoek kijken. CPC staat voor Cost Per Click. Kost gezegd CPC. Bijna altijd wanneer je het hebt over adverteren komt CPC naar voren. 9/10 keer gebruik je namelijk CPC voor je advertenties. Elke keer wanneer een persoon klikt op jouw advertentie betaal je een x bedrag. Dit bedrag is gebaseerd op de hoeveelheid vraag en concurrentie er is.

Hoe wordt bepaald welke CPC je betaalt?

De CPC wordt voornamelijk bepaald door de hoeveelheid concurrentie en de hoeveelheid vraag die er is. Binnen de meeste advertentie platformen wordt er een bieding gehouden. Dit gebeurd in nanoseconden. Enorm snel. Degene die het meeste biedt heeft een grotere kans om boven aan te staan. Daarnaast wordt er voor ook gekeken naar de kwaliteit. De kwaliteit van je Ads account, je website en je CTR. Hoe beter jij bent hoe goedkoper de CPC wordt. Daarnaast kun je vaak handmatig ook een CPC instellen. Hiervoor kan jouw accountmanager een eerste advies doen. Hij of zij kijkt naar de gemiddelde CPC, concurrenten en bepaalt in overleg een tactiek. Zo kan het voor sommige accounts slim zijn om boven aan te staan, terwijl andere accounts juist een twee of drie positie nodig hebben.

Naast SEA kunnen wij je ook helpen met SEO of social media. Benieuwd naar de mogelijkheden die wij hebben? Bespreek dan snel de mogelijkheden.

Samen Groeien, Stap Voor Stap

Dank voor het lezen van ons blog! We geloven in interactie en leren van elkaar. Heb je gedachten over dit onderwerp of wil je meer weten over deze blog? Vul het formulier in en laat het ons weten.

Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op