Skip to content

Social media kanalen

Zeggen dat u aan social media marketing doet, volstaat tegenwoordig eigenlijk niet meer als antwoord op de vraag welke vorm van marketing u inzet. Er zijn namelijk zoveel verschillende social media kanalen met elk hun eigen kenmerken en voordelen, dat een uitsplitsing wel op zijn plaats is. Welke social media kanalen doen er tegenwoordig toe? Waar kunt u posten en/of adverteren voor een goed resultaat?

Welke social media kanalen zijn er?

Het is niet vreemd als u de tel kwijt raakt wanneer u denkt aan alle social media kanalen die er zijn. Het is dan ook niet zinvol om op alle kanalen in te gaan. Daarom bespreken wij in deze blog de populairste en vanuit zakelijk oogpunt bezien interessantste kanalen. Het overzicht van deze kanalen is een interessante mix van bewezen klassiekers en meer recente of opkomende kanalen. Op het gebied van social media marketing verandert er behoorlijk veel. Zo zijn er voortdurend nieuwe social media trends.

Wanneer u denkt aan bekende en populaire social media kanalen, zijn er waarschijnlijk drie kanalen die direct in u opkomen. Facebook. LinkedIn en Twitter. Het is terecht dat u daaraan denkt, want deze drie kanalen hebben hun waarde op het gebied van zowel content marketing als betaald adverteren dubbel en dwars bewezen. Wat in uw geval de beste keuze is, hangt sterk af van uw doelstellingen. Wij gaan graag met u in gesprek om te bepalen wat voor u het optimale kanaal of de optimale mix aan kanalen is.

In de loop der tijd zijn er ook social media kanalen naar de achtergrond verdwenen. Instagram is nog steeds populair vanwege de shift naar visuele content en omdat het onderdeel is van Facebook. Maar wie kent Meerkat nog? Of Periscope? of Vine? En hebt u ooit wel eens gehoord van Ello? Hoewel social media populair is en blijft, ook onder zakelijke gebruikers, komt of blijft niet elk kanaal aan de top.

Opkomers: Snapchat Advertising & TikTok

Twee relatief nieuwe kanalen die de afgelopen jaren zeer sterk aan populariteit hebben gewonnen, zijn Snapchat en TikTok. In het geval van TikTok is dat zelfs zeer recent gebeurd. Wat maakt deze kanalen zo populair? Wij stipten het net al aan: visuele content. Daarnaast is interactie een belangrijke factor. Adverteren op social media kanalen is niet meer “plat”: op kanalen als Snapchat en TikTok draait het om creativiteit en storytelling. Is uw bedrijf hiervoor geschikt en weet u dit op de juiste wijze te vertalen, dan bieden deze twee kanalen u prachtige mogelijkheden.

Voordelen van de verschillende kanalen

Alle social media kanalen hebben zo hun eigen voor- en nadelen. Het is te diepgaand om alle voordelen van de verschillende kanalen hier te behandelen. Zo bent u met LinkedIn verzekerd van een bijzonder relevant publiek, aangezien alle gebruikers zakelijk zijn, maar bieden platforms als Instagram, Snapchat en TikTok u in visueel opzicht, presentatie en storytelling weer mogelijkheden waar de meeste meer traditionele platforms niet aan kunnen tippen.

Wij kennen de ideale mix voor u

Wilt u het maximale uit uw social media kanalen halen? Neem contact met ons op. Wij nemen graag de tijd om uw wensen en eisen te bespreken. Samen met u gaan wij op zoek naar het ideale kanaal of wellicht de ideale mix.

Samen Groeien, Stap Voor Stap

Dank voor het lezen van ons blog! We geloven in interactie en leren van elkaar. Heb je gedachten over dit onderwerp of wil je meer weten over deze blog? Vul het formulier in en laat het ons weten.

Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op