Wat is KPI SEO?
Wie leest over SEO, ziet waarschijnlijk veel verschillende termen de revue passeren die hiermee te maken hebben. Een andere term die u misschien tegenkomt, is “KPI SEO”. Maar wat is KPI SEO? Wie bekend is met de term “KPI”: “Key Performance Indicators”, heeft misschien al een idee wat KPI SEO is. SEO is de perfecte manier om te groeien met uw website. Dit kunt u natuurlijk koppelen aan concrete doelen: KPI”s.
Wat is KPI SEO en hoe kan ik hiervan profiteren?
Groei is mooi, maar u wil natuurlijk groeien met een doel. Om die reden is KPI SEO interessant. Een van de vele voordelen van SEO is dat uw groei meetbaar is. Dit maakt het mogelijk om plannen te maken. Groeiplannen die u kunt monitoren. Zo stelt u concrete doelen en kunt u meten hoe u met behulp van SEO hier naartoe groeit.
Er is geen vaste manier om aan KPI SEO te doen. De invulling hiervan kunt u zelf bepalen. U bepaalt namelijk wat belangrijk voor u is. Uiteraard kan een goed online marketingbureau u hierbij helpen. Start Marketing is u graag van dienst. Wij weten welke metrics voor u belangrijk kunnen zijn en welke niet.
Een SEO KPI zou bijvoorbeeld kunnen zijn: het aandeel organisch bezoek verhogen tot 75%. Wanneer u bijvoorbeeld 40% van uw bezoek uit de zoekmachine krijgt, is dit een mooie KPI om uw afhankelijkheid van andere kanalen te beperken. Een andere SEO KPI zou kunnen zijn: meer leads genereren door middel van de zoekmachine.
Deel uw doelen met ons
U heeft ongetwijfeld doelen op het gebied van SEO. Wij helpen u deze doelen te concretiseren, inzichtelijk te maken en te halen. Onze SEO specialisten kunnen samen met u concrete KPI’s opstellen. Middels periodieke rapportages laten wij u zien hoe u richting uw doel groeit.