Wat doet een gelinkte pagina met SEO?
Wat doet een gelinkte pagina met SEO? Hierover heeft u ongetwijfeld vragen. U weet wellicht dat linkbuilding belangrijk is, maar op wat voor manieren kunt u linken? Wat is de waarde van een interne link, een uitgaande link of een inkomende link? Wij vertellen u wat een gelinkte pagina doet met SEO.
Wat doet een gelinkte pagina met SEO? Veel, als u het goed doet
Zoals voor vrijwel alle aspecten van SEO geldt ook voor een gelinkte pagina dat deze een belangrijke bijlage kan leveren. Het moet dan wel goed gebeuren. Maar wat is goed in dit geval? Technisch goed uiteraard, maar vooral relevant. Het is belangrijk dat een link altijd meerwaarde heeft.
Wat doet een intern gelinkte pagina met SEO?
Intern linken kan een uitstekende manier zijn om uw SEO te versterken. Let daarbij wel op dat links relevant zijn en daadwerkelijk iets bijdragen. Ook is het belangrijk dat links niet “kannibaliseren”. Wat wij hiermee bedoelen is dat het niet verstandig is om vanaf een pagina te linken naar een andere pagina met hetzelfde hoofdonderwerp. Dat helpt niet met het versterken van de autoriteit van deze pagina’s. Een interne link (anchor) is effectief wanneer hij met de juiste anchortekst verwijst naar een andere, relevante pagina.
Wat doet een externe link met SEO?
Links kunnen intern zijn (een verwijzing binnen uw eigen site) of extern: een link naar een andere website. Ook een externe link kan bijdragen aan uw SEO, mits u op juiste wijze naar een goede site linkt. Wat wil dat zeggen? Hoe kwalitatiever de site is waar u naar linkt, hoe beter. Zorg ook voor de juiste context. Idealiter is een uitgaande link een link die de content van uw pagina versterkt of aanvult, zonder uw eigen pagina tekort te doen. Linkt u bijvoorbeeld naar een partij met exact hetzelfde hoofdonderwerp, dan geeft u autoriteit weg aan deze partij.
Wat doet een inkomende link met SEO?
Inkomende links, backlinks van andere websites, zijn zeer belangrijk. Zij maken onderdeel uit van de basis van SEO. Een andere website die naar u verwijst, draagt bij aan de autoriteit van uw site en versterkt uw vindbaarheid. Ook hierbij geldt: hoe relevanter, hoe beter. Wanneer de verwijzende site kwalitatief is en relevant is in relatie tot die van u, kan zo’n link een hoop waarde hebben.