Google Ads uitbesteden

Organisch vindbaar worden en vertrouwen wekken

Google Ads uitbesteden

Google Ads uitbesteden aan een gespecialiseerde partij als Start Marketing zorgt ervoor dat je meer omzet kunt gaan behalen. Wij halen het optimale uit Google Ads. Middels search en/of display advertenties zorgen wij ervoor dat jouw doelgroep optimaal wordt bereikt. Niet alleen dat: wij sturen op conversie en resultaat. Start Marketing zet succesvolle Google Ads campagnes op en blijft deze optimaliseren. Door persoonlijke aandacht en continue focus op de optimalisatie van de campagnes, blijf je verzekerd van een maximaal resultaat. Dat beloven wij niet alleen: wij laten dat ook zien. Periodieke rapportages geven inzicht in de resultaten. Zo kun je met eigen ogen zien dat Google Ads uitbesteden aan Start Marketing werkt.

Gratis Google Ads 0-meting ontvangen?

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Wanneer wij jouw SEA campagnes beheren, ben je altijd verzekerd van maatwerk. Samen inventariseren wij je wensen en doelen. Vervolgens stemmen wij de campagnes hierop af. Je wordt volledig ontzorgd, maar ook betrokken indien je dit wenst.

Wat doen wij?

Wat is Google Ads?

Google Ads is de populaire online advertentievorm die Google biedt. Het is ‘s werelds meest gebruikte manier van online adverteren. Google beschikt niet alleen over de meest gebruikte zoekmachine ter wereld, maar ook over zeer veel aanvullende platforms en diensten waarop geadverteerd kan worden. Denk aan YouTube, maar ook aan miljoenen apps en websites die zijn aangesloten op het netwerk van Google.

Vanuit Google Ads kunnen alle campagnes beheerd worden. Zo is het mogelijk om vanuit een enkel dashboard search campagnes te beheren (advertenties in de zoekmachine), evenals display campagnes en andere manieren van adverteren die Google biedt.

Google Ads is niet alleen de plek om advertenties te beheren. De omgeving biedt ook mogelijkheden om te analyseren en te onderzoeken. Nu kan worden onderzocht welke zoekwoorden het best gebruikt kunnen worden voor de campagnes en kunnen prestaties worden gemeten.

Google Ads is bijzonder gedetailleerd. Dit is dan ook een belangrijke reden om Google Ads uit te besteden. Een goede specialist kent alle mogelijkheden en is in staat om maatwerk te leveren dat het beste bij jouw wensen en doelstellingen past. Zo kunnen bijvoorbeeld doelgroepen zeer specifiek worden bereikt en kunnen er zeer veel verschillende instellingen worden beheerd. Op campagneniveau, maar zelfs op het niveau van individuele advertenties, zoekwoorden en de manier waarop advertenties worden getoond (inclusief tijdstippen en doelgroepen).

Kortom: Google Ads is de plek om succesvol te zijn met online marketing. Voor veel ondernemers en bedrijven staat Google Ads synoniem voor SEA.

Google Ads uitbesteden- Start Marketing

Wat vinden klanten van ons?

Onze klanten

Hoe werkt Google Ads uitbesteden?

Wil je Google Ads uitbesteden? Wij leggen je graag uit hoe SEA uitbesteden werkt. Wij hanteren een heldere aanpak en werken transparant. Maatwerk is bij ons altijd standaard. Wij gieten dit altijd in een overzichtelijk en begrijpelijk stappenplan.

Stap 1: Doelstelling bepalen

Succesvol Google Ads toepassen begint met een duidelijke inventarisatie van de doelstellingen. Vanzelfsprekend helpen wij hierbij. Als bedrijf of ondernemer heb je ongetwijfeld doelstellingen geformuleerd. Je doelstellingen met Google Ads liggen vaak in lijn hiermee. Maar je kunt ook nevendoelstellingen hebben, of met Google Ads juist iets anders willen bewerkstelligen dan met andere kanalen.

Wij beginnen altijd met het bepalen van de hoofddoelstellingen. Dit kan bijvoorbeeld zijn: werken aan de naamsbekendheid, de reputatie verbeteren, leads binnenhalen, klantinformatie verzamelen of (direct) sales een impuls geven.

Wij gaan niet zomaar aan de slag, maar leren eerst de organisatie kennen en brengen goed in kaart wat de doelstellingen zijn. Wanneer wij dit volledig in kaart hebben gebracht, gaan wij door naar de volgende stap.

Starten met SEA uitbesteden
Zoekwoordonderzoek laten doen

Stap 2: Zoekwoordonderzoek

Wij kunnen je van dienst zijn met display campagnes en met search campagnes. Ga je voor een search campagne (wij raden dit altijd aan), dan is goed zoekwoorden onderzoek van cruciaal belang. Wanneer je gaat adverteren in de zoekmachine worden je advertenties getoond bij relevante zoekopdrachten. Met andere woorden: het is zaak om zeer gericht te adverteren en zichtbaar te zijn bij zoekopdrachten vanuit jouw doelgroep.

Om voor een optimaal resultaat te zorgen, verrichten wij altijd een zoekwoordenonderzoek. Uit dit onderzoek komt naar voren wat voor jouw campagne de beste zoekwoorden zijn om op te adverteren. Een echte specialist weet waar het om draait: relevantie, zoekvolume en concurrentie. Wij brengen alles voor je in kaart en brengen vervolgens advies uit.

Stap 3: Technische optimalisatie

Het succes van Google Ads is van een aantal factoren afhankelijk. Wij kunnen nog zo’n goede campagne opzetten, wanneer je landingspagina’s niet in orde zijn, zul je nooit de gewenste resultaten boeken. Landingspagina’s zijn de pagina’s (urls) waarnaar je advertenties verwijzen. Deze moeten kwalitatief in orde zijn, maar ook technisch goed zijn. De prestaties van je campagne zijn grotendeels afhankelijk van hoe bezoekers reageren op je advertenties en je pagina’s. Een technisch slechte pagina die bijvoorbeeld niet goed werkt op alle apparaten of zeer traag is, schrikt bezoekers af. Zo zul je nooit een goede conversie behalen.

Wat die conversie overigens is, wordt ook afgesproken en bijgehouden. Een conversie kan bijvoorbeeld een download of aanvraag zijn, het bekijken van een bepaalde pagina of het doen van een aankoop.

Technische SEO optimalisaties
Google Ads uitbesteden

Stap 4: Campagne opzetten

In de voorgaande stappen hebben wij alle benodigde informatie opgehaald om een succesvolle campagne op te zetten. Daar zorgen wij dan ook voor in deze stap. Wij beginnen met het zorgvuldig opbouwen van een nieuwe campagne of campagnes. Deze worden aangemaakt aan de hand van de in de voorgaande stappen besproken doelstellingen en geïdentificeerde zoekwoorden. Natuurlijk doen wij een zorgvuldige check om te kijken of alle goed staat ingesteld alvorens de campagne live gaat. Deze check doen wij zelf en samen met jou.

Stap 5: Continu beheer

Zodra de campagne loopt, houden wij ons bezig met continu beheer. Wij monitoren alle resultaten en voeren doorlopend optimalisaties uit om voor jou het maximale uit Google Ads te halen. Vanzelfsprekend dragen wij hierbij ook zorg voor rapportages waarmee alle prestaties inzichtelijk worden.

On page verbeteringen

Waarom Google Ads uitbesteden?

Indien je nog niet eerder aan Google Ads hebt gedaan, vraag jij je wellicht af: waarom Google uitbesteden? Het is namelijk iets dat je zelf zou kunnen doen. Zoals voor alles geldt echter ook voor Google Ads dat dit echt een vak is. Google Ads kan een uitstekende manier zijn om omzet en winst te verhogen. Wanneer het echter niet optimaal wordt uitgevoerd, kan het ook een enorme kostenpost vormen. Succes oogsten met Google Ads gaat beter met ervaring en verstand van zaken. Meedenken is een gebied waarop wij ons onderscheiden. Wij hebben een passie van marketing en zullen daarom altijd gaan voor het best mogelijke resultaat. Wij houden te allen tijde rekening met jouw wensen en doelstellingen en zetten ons in om deze te overtreffen. Waar wij ruimte zien voor verbetering, zullen wij zeker proactief optreden. Je bent verzekerd van onze expertise, maar wij steken ook graag de koppen bij elkaar om tot nog betere resultaten te komen.

Ook wanneer je zelf al (redelijk) ervaren bent op het gebied van Google Ads, is Google Ads uitbesteden alsnog een verstandige keuze. Wederom vanwege het feit dat een Google Ads expert eenvoudigweg over meer kennis beschikt. Iedereen heeft zijn specialiteit. Die van ons is full service online marketing. Wil je weten waarom Google Ads uitbesteden ook voor jou een goede beslissing is? Wij geven graag enkele belangrijke redenen

Je bespaart veel tijd

Wil je Google Ads goed toepassen en het maximale uit Google Ads halen, dan zul je hierin tijd moeten investeren. Veel ondernemers en bedrijven beginnen vol goede moed met Google Ads. Vaak blijven de resultaten achter. Dat komt omdat optimale resultaten alleen kunnen ontstaan door aandacht, monitoren en optimaliseren. In de praktijk blijkt voor veel ondernemers en bedrijven dat het voor hen te arbeidsintensief is om met volle aandacht bezig te zijn met de core business en daarbij ook nog eens bezig te zijn met Google Ads. Lang niet alle organisaties hebben de middelen of capaciteit om een marketeer in dienst te nemen die Google Ads beheert. Door Google Ads uit te besteden, bespaar je tijd terwijl je zeker weet dat Google Ads de maximale aandacht krijgt.

Betere resultaten

Specialismen bestaan niet voor niets. In het gemiddelde bedrijf worden veel specifieke taken uitbesteed. Denk aan de administratie, of personeelswerving. Marketing is ook echt een gebied waarop een specialist het verschil kan maken. Dat geldt in het bijzonder voor online marketing. Google Ads uitbesteden aan de juiste specialist zorgt voor betere resultaten. Betere resultaten betekent in dit geval: advertenties van hogere kwaliteit die voor meer omzet zorgen tegen lagere kosten.

Waardevolle inzichten

Wie goed gebruikmaakt van Google Ads, beloont zichzelf ook met waardevolle inzichten waardoor adverteren in de toekomst alleen nog maar betere resultaten zal brengen. Google Ads levert namelijk een hoop data op. Een goede Google Ads specialist gebruikt deze data om op nieuwe manieren klanten te kunnen bereiken, nieuwe doelgroepen aan te boren en advertenties nog beter op de wensen van de doelgroep af te stemmen. Met goede campagnes leer je nog meer over de doelgroep en de mogelijkheden.

Samen sparren

Google Ads uitbesteden betekent primair dat je kennis en ervaring in huis haalt. De juiste specialist brengt je echter meer dan dat. Omdat Start Marketing intensief met je campagnes bezig is en je data analyseert, haal je ook een sparringpartner in huis. Temeer omdat wij niet alleen Google Ads specialist zijn, maar een full service online marketing bureau. Wij beschikken over alle benodigde kennis op het gebied van SEA en Google Ads, maar kunnen ook in bredere context meedenken.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Wij helpen jou graag het beste van je bedrijf te maken. Wil jij je Google Ads uitbesteden door een bureau dat al sinds 2014 ervaring heeft met Google Ads? Neem dan contact met ons op.

Wat kost Google Ads uitbesteden?

Google Ads uitbesteden
Pro pakket

vanaf 300
  • De nieuwste mogelijkheden gelijk toegepast
  • 4 uur beheer en optimaliseren
  • Maandelijkse rapportage
  • Maandelijks opzegbaar
  • Vanaf 1500 ads budget

Google Ads uitbesteden
Medium pakket

225
  • De nieuwste mogelijkheden gelijk toegepast
  • 3 uur beheer en optimaliseren
  • Maandelijkse rapportage
  • Maandelijks opzegbaar
  • 750 - 1500 ads budget
Vaak gekocht

Google Ads uitbesteden
Basis pakket

150
  • De nieuwste mogelijkheden gelijk toegepast
  • 2 uur beheer en optimaliseren
  • Maandelijkse rapportage
  • Maandelijks opzegbaar
  • Tot 750 ads budget

Pro pakket 

Voor bedrijven en ondernemers die topprioriteit willen maken van SEA, bieden wij het Pro pakket. Hiermee haal je het maximale uit Google Ads uitbesteden. Dankzij een riante hoeveelheid uren die wij beschikbaar stellen voor beheer, is dit pakket perfect geschikt voor ondernemers en bedrijven die van online marketing een van de pijlers van hun marketingactiviteiten hebben gemaakt.

Met het pro pakket ben je verzekerd van maximale aandacht en constante sturing. Wij beheren je campagnes met zeer veel aandacht voor detail en kunnen hierdoor optimaal inspelen op wijzigingen, direct zorgen voor optimalisaties en nieuwe kansen perfect benutten. Je wordt volledig ontzorgd en kunt je aandacht volledig op andere zaken richten terwijl wij een belangrijke bijdrage leveren aan het bereiken (en overtreffen) van je doelen.

Natuurlijk kun je rekenen op onze volledige support. Heb je een vraag of loop je tegen een uitdaging aan, dan staan wij voor je klaar. Het pro pakket is er niet alleen voor grote organisaties met een riant marketingbudget. Heb jij een kleiner budget te besteden, maar wil je wel maximale aandacht om zo te groeien? Ook dan kun je uiteraard voor dit pakket kiezen.

  • Vanaf 300 euro
  • 4 uur beheer & optimalisatie
  • Maandelijkse rapportage
  • Maandelijks opzegbaar
  • De nieuwste mogelijkheden gelijk toegepast
  • Vanaf €1500,- advertentiebudget

Het is ook mogelijk om een op maat samengesteld pakket af te nemen, al dan niet in combinatie met onze andere online marketing diensten. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Medium pakket 

Ben je eraan toe om je online marketing naar een hoger niveau te tillen? Wil je hier prioriteit van maken en heb je een mooi budget te besteden waar je ook mooie resultaten voor terugkrijgt? Dan is ons medium pakket perfect voor jou.

Met het medium pakket profiteer je uiteraard van al onze kennis en ervaring. Wij lopen het stappenplan volledig door, met als grootste verschil met het basis pakket: meer uren voor monitoring. Om de campagne nog meer op je wensen aan te laten sluiten en nog eerder bij te kunnen sturen, besteden wij meer uren aan het beheer van de campagne. Zo zijn wij zeer frequent bezig met optimaliseren en het ontwikkelen van je campagnes.

Dankzij ons goede voorwerk en de stapsgewijze manier waarop wij campagnes opzetten, ben je direct gegarandeerd van resultaat. Omdat wij met het medium pakket tijdens campagnes veel aandacht aan de advertenties blijven besteden, worden de resultaten op termijn alleen nog maar beter.

  • 225 euro per maand
  • 3 uur beheer & optimalisatie
  • Maandelijkse rapportage
  • Maandelijks opzegbaar
  • De nieuwste mogelijkheden gelijk toegepast
  • Geschikt voor €750,- tot €1500,- advertentiebudget

Basispakket

Wij vinden het belangrijk dat iedereen kan profiteren van de voordelen die SEA biedt. Daarom werken wij met overzichtelijke, betaalbare pakketten die passen bij je behoeften. Of je nu een startende ondernemer bent die de eerste stappen op het gebied van online marketing zet, of een MKB-bedrijf met een aanzienlijk marketingbudget: wij bieden altijd een passende oplossing.

Met het basispakket ben je verzekerd van uitstekende campagnes en beheer tegen zeer aantrekkelijke tarieven. Wij voeren alle hierboven beschreven stappen uit en leveren maatwerk. Je bent verzekerd van kundig beheer en persoonlijke aandacht zodat je campagnes altijd optimaal presteren. Natuurlijk kun je altijd bij ons terecht als je vragen hebt.

  • 150 euro per maand
  • 2 uur beheer & optimalisatie
  • Maandelijkse rapportage
  • Maandelijks opzegbaar
  • De nieuwste mogelijkheden gelijk toegepast
  • Geschikt voor <€750,- advertentiebudget

Wat is SEA?

SEA is een vorm van online marketing waarbij geadverteerd wordt in de zoekmachine. De term SEA staat voor “Search Engine Advertising”. Het is een van de populairste vormen van online marketing en de meest toegepaste vorm van betaalde online marketing.

Voor SEA is marketingbudget nodig. Het aantrekkelijke aan SEA is dat je zelf bepaalt welk budget je wilt hanteren. Je kunt adverteren voor een klein budget, of een zeer groot budget. Dit maakt SEA extra interessant. Ook als kleine organisatie, bedrijf met een bescheiden marketingbudget of ondernemer die SEA eens uit wil proberen, is dit zeer interessant. Opschalen is altijd mogelijk en wanneer SEA goed wordt toegepast, zie je vrijwel altijd direct resultaat.

SEA biedt je diverse manieren om te adverteren. Het meest gebruikte onderscheid is dat tussen adverteren in de zoekmachine (search) en adverteren met display. De naam search engine advertising vertelt namelijk niet het hele verhaal. Wanneer je adverteert met Google (Google Ads) kun je er namelijk ook voor kiezen om te adverteren in apps, op Youtube of op miljoenen websites die op het netwerk van Google zijn aangesloten.

SEA is een manier van adverteren die is gericht op direct succes. Het is transparant en beheersbaar qua kosten en in veel gevallen ook uitstekend behapbaar. Met de meeste vormen van SEA betaal je alleen bij resultaat. Bijvoorbeeld in de vorm van een bedrag bij een klik naar je website. Het mogelijke nadeel van SEA is dat de resultaten direct stoppen wanneer je stopt met betalen. Dat is echter geen reden om SEA niet te overwegen. Een goede SEA specialist kan zorgen voor een uitstekende return on investment.

Start Marketing ziet SEA als een waardevolle vorm van online marketing, bovenop SEO. SEO vormt wat ons betreft de basis. Aangezien wij geloven in het duurzaam opbouwen van verkeer.

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization: zoekmachine optimalisatie. SEO is het optimaliseren van je website zodat deze zo goed mogelijk gevonden wordt bij relevante zoekopdrachten in de zoekmachine. Wat zijn deze relevante zoekopdrachten? Dat zijn zoekopdrachten van gebruikers in jouw doelgroep die gericht op zoek zijn naar jouw product of dienst.

Wij beschouwen SEO altijd als de basis van succesvolle online marketing. Om diverse redenen. Allereerst is voor de meeste website organisch verkeer (niet betaald verkeer) de voornaamste bron van inkomsten. Door te investeren in SEO kun je deze bezoekersstroom vergroten. Het mooie is dat SEO niets kost, behalve de kosten die je hebt voor het inschakelen van een SEO expert. Wij beloven echter dat deze investering zich dubbel en dwars terugverdient. Niet alleen nu, maar blijvend. Met SEO doe je een investering voor succes op de lange termijn.

Een technisch goede website is een must. Zonder ben je zo goed als kansloos voor een hoge positie in de zoekmachine. Een technisch goede website bevat geen fouten, is gebruiksvriendelijk, snel en werkt optimaal op alle apparaten. Hoe goed een website werkt bepaalt voor een groot deel hoe mensen zich op de website gedragen. Hoe mensen zich gedragen is weer een belangrijk meetpunt dat de zoekmachine gebruikt om je website te indexeren.

Met goede content geef je sturing aan je resultaten in de zoekmachine. De zoekmachine moet weten waar jouw website over gaat en wat op jouw site belangrijk is. Alleen dan kan de zoekmachine de juiste sites aan de juiste gebruikers aanbevelen.

Linkbuilding is het verkrijgen van inkomende links: andere websites die met een link naar jouw website verwijzen. Dit is belangrijk voor je SEO omdat de zoekmachine links gebruikt om je autoriteit te bepalen. De zoekmachine kijkt niet alleen naar het aantal links, maar ook naar de kwaliteit (de reputatie en autoriteit van de verwijzende site) en naar relevantie. Heb je veel inkomende links van hoge kwaliteit en met een goede relevantie, dan neemt de kans op een topresultaat in de zoekmachine aanzienlijk toe

Wat is het verschil tussen SEO & SEA?

Het verschil tussen Google Ads en SEO is als het verschil tussen SEA en SEO. Google Ads uitbesteden, betekent dat een specialist optimaal resultaat voor je haalt met adverteren in de zoekmachine. Dit gebeurt met een advertentiebudget en biedt directe resultaten. SEO speelt in op de organische kant van het verhaal: je positie in de normale, niet betaalde zoekresultaten. Deze twee optimalisaties samen kunnen zorgen voor maximale resultaten: SEO zorgt ervoor dat je perfect vindbaar bent in de organische zoekresultaten en Google Ads uitbesteden zorgt ervoor dat je middels advertenties in de zoekmachine extra opvalt.

Meer weten over Google Ads uitbesteden?

Wil je meer weten over Google Ads uitbesteden? Neem gerust contact met ons op. Wij vertellen je met plezier alles dat je wilt en moet weten. Ook is het mogelijk om een kennismakingsgesprek in te plannen zodat wij dieper in kunnen gaan op jouw wensen en doelstellingen. Zo kunnen wij precies vertellen hoe wij zorgen voor nog betere resultaten.

small_c_popup.png

Gratis 0-meting?

Vul hieronder je gegevens in en wij contacten je zo snel mogelijk

small_c_popup.png

Meer informatie

Vul hieronder je gegevens in en wij contacten je zo snel mogelijk