Display advertising

Display advertising uitbesteden

Display advertising

Is Display advertising voor u interessant? Start Marketing kan u helpen met het ontwerpen, opzetten en beheren van een optimale display campagne. Wij helpen u graag bij het bepalen en uitvoeren van een op maat gemaakte strategie met display uitingen waarmee u uw doelen zult bereiken.

Heeft u nog niet eerder aan display advertising gedaan of weet u nog niet precies wat dit inhoudt? Wij leggen het u graag uit. Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op. Bel of mail ons en wij helpen u verder.

Onze klanten

Wat is Display advertising?

Display advertising is een van de oudere vormen van online adverteren. Een vorm die zijn waarde dubbel en dwars heeft bewezen. Ondanks dat er na display advertising nog tal van andere manieren an online adverteren zijn ontstaan (en populair zijn geworden), blijft display een uitermate populaire vorm.

Display advertising draait – zoals de naam al doet vermoeden – om zichtbaarheid. Dit zegt overigens niet direct iets over de doelstellingen die gekoppeld zijn aan een display campagne. Campagnes kunnen voor meerdere doeleinden worden ingezet. Zo kunt u ze gebruiken voor meer zichtbaarheid en naamsbekendheid, maar ook voor meer activerende doeleinden zoals leads genereren of andere conversies.

Display advertenties komt u, onder andere noemers, ook offline tegen. Denkt u maar eens aan outdoor advertising door middel van billboards. Kort gezegd bouwen online display advertenties voort op hetzelfde principe: de aandacht pakken door een (overwegend) visuele advertentie.

Juist dat aandacht pakken is altijd een uitdaging geweest. U kunt namelijk snel uw doel voorbijschieten. U wilt op een positieve manier de aandacht pakken. Met een visueel aantrekkelijke, verzorgde maar niet te invasieve advertentie. Nog steeds gaan veel adverteerders daarmee de fout in. Aandacht moet u in dit geval verdienen, niet afdwingen. Een goede display advertentie is niet schreeuwerig of opdringerig, maar valt desalniettemin op.

Waarom display?

Dat deze vorm van adverteren na al die jaren nog steeds relevant en populair is, zegt in principe al genoeg. Maar waarom zou u precies kiezen voor display advertising? Of dit voor u een goede vorm van adverteren is, is zoals altijd afhankelijk van uw doelstellingen. Ongeacht uw doelstellingen geldt voor display advertising altijd dat u zelfs met een beperkt budget een zeer groot bereik kunt realiseren. Daarom is het ook voor kleinere ondernemers interessant.

Een ander voordeel van display advertising is dat u kunt werken met doelgroepen. U kunt in verregaande mate bepalen wie uw advertentie moeten zien. Daarbij kunt u targeten op onder andere leeftijd en geografie, maar ook op interesse en “in market” doelgroepen. Google weet aan de hand van zoek- en surfgedrag van gebruikers voor wie uw advertenties relevant zijn.

Display advertising heeft dus niet stilgestaan. Het gebrek aan targeting was vroeger een punt van kritiek. Een punt dat in de loop der tijd zeker is opgelost. Voorheen werd display advertising door critici nog wel eens gezien als “schieten met hagel”. Het kritiekpunt was dat de zichtbaarheid over het algemeen weliswaar goed was, maar de relevantie tekortschoot. Daar hoeft u zich tegenwoordig absoluut geen zorgen meer over te maken.

Ook in grafisch opzicht is display advertising blijven evolueren. Wie nog denkt aan knipperende banners met felle kleuren, komt bedrogen uit. De visuele mogelijkheden zijn groot. U kunt op fraaie wijze tekst, afbeeldingen en video in uw advertentie verwerken. Dankzij de snelle internetverbindingen van tegenwoordig, kunnen alle grafische elementen ook van hoge kwaliteit zijn. Dit maakt uw uitingen extra aantrekkelijk.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Wij helpen jou graag het beste van je bedrijf te maken. Van SEO tot webdevelopment. Jij wordt vindbaar als je met ons in zee gaat.

Formaten van de banners

Display advertising werkt middels banners. De formaten van banners worden met regelmaat aangepast aan de optimale weergave. Nog niet zo heel erg lang geleden, werden banners vrijwel alleen weergegeven op desktops en laptops. Dit omdat verreweg het grootste gedeelte van alle gebruikers werkte met een computer. Tegenwoordig zijn er ook gestandaardiseerde maten voor formaten van banners voor weergave op tablets en smartphones. Daarover dadelijk meer.

Voor elke advertentie kan er gebruik worden gemaakt voor meerdere formaten van banners. Deze mogelijkheid wordt geboden omdat de banners – afhankelijk van de website waarop zij getoond worden – staand of liggend kunnen worden weergeven. Ook heeft het formaat weer te maken met het device waarop de banner getoond wordt. Succesvolle display advertising begint met een goede banner die op elk apparaat optimaal tot zijn recht komt. Een banner op een groot computerscherm heeft idealiter andere afmetingen dan een banner op het scherm van een mobiele telefoon in staande weergave.

Waarom banners laten maken?

Wanneer u display advertising inzet, heeft u uiteraard een bepaald doel. Of u nu naamsbekendheid wilt genereren, leads wilt binnenhalen of direct sales een impuls wilt geven: de resultaten van uw campagne worden grotendeels bepaald door de kwaliteit van uw banners.

Wanneer u zorgt voor een kwalitatieve, visueel aantrekkelijke banner, zult u meer succes behalen. Daarom is banners laten maken een verstandige beslissing. Het ontwerpen van goede banners is en blijft een specialisme. Het is een investering waar u geen spijt van zult krijgen. Visueel sterke banners die informatie duidelijk overbrengen en aanzetten tot actie, behalen meer resultaat dan minder aansprekende banners. Goede banners laten maken kan er uiteindelijk dus zelfs voor zorgen dat u geld bespaart.

Waar kunnen banners komen?

Banners kunnen worden getoond op websites, op YouTube en in apps. Alles bij elkaar is het mogelijk om vele miljarden impressies te genereren. Natuurlijk kunt u kiezen waar banners worden getoond.

Uw online display advertenties worden getoond op websites en in apps van partijen die deel uitmaken van het partnerprogramma van Google. Dit wordt gedaan om een bepaalde mate van kwaliteit en veiligheid te waarborgen, terwijl u meer dan voldoende keuze houdt.

Wanneer uw display advertising campagne gaat draaien, kunt u niet alleen kiezen of u uw banners wilt laten weergeven op het web, op YouTube of in apps. Zoals eerder uitgelegd, kunt u gebruikmaken van riante targeting mogelijkheden. Daarbij is het ook mogelijk om handmatig websites toe te voegen of juist uit te sluiten.

Formaten van de banners

Voorheen waren er nauwelijks gestandaardiseerde bannerformaten. Dit kon zorgen voor problemen, maar vooral ook voor irritatie bij gebruikers. In de loop der tijd zijn er gelukkig standaarden ontstaan. Om de kwaliteit en inzetbaarheid van display advertenties te waarborgen, wordt er daarom tegenwoordig gewerkt met IAB banner formaten. “IAB” staat voor Interactive Advertising Bureau. Deze brancheorganisatie heeft standaarden voor banner formaten bepaald. De formaten zijn als volgt:

  • 300×250 – Rectangle
  • 336×280 – Large rectangle
  • 120×600 – Skyscraper
  • 300×600 – Wide skyscraper
  • 160×600 – Large skyscraper
  • 728×90 – Leaderboard
  • 970×250 – Billboard
  • 468×60 – Banner
  • 320×50 – Leaderboard mobile

Om goed te kunnen adverteren op alle websites en devices, kunt u werken met een zogenaamde “IAB bannerset”. Deze set bestaat uit meerdere banners van (enkele van) de bovenstaande populaire formaten. Per uiting wordt gekeken naar de ideale banner om te serveren. Logischerwijs kunt u niet op elke banner dezelfde hoeveelheid informatie kwijt. Daarom heeft elke banner een eigen opmaak. Wanneer u met bannersets werkt, wilt u natuurlijk zorgen voor uniformiteit in uitstraling, maar altijd in combinatie met de best mogelijke uiting per banner.

Voor elke advertentie kan er gebruik worden gemaakt voor meerdere formaten van banners. Deze mogelijkheid wordt geboden omdat de banners – afhankelijk van de website waarop zij getoond worden – staand of liggend kunnen worden weergeven. Ook heeft het formaat weer te maken met het device waarop de banner getoond wordt. Succesvolle display advertising begint met een goede banner die op elk apparaat optimaal tot zijn recht komt. Een banner op een groot computerscherm heeft idealiter andere afmetingen dan een banner op het scherm van een mobiele telefoon in staande weergave. Naast SEA kan een banner op de website ook je conversiepercentage verhogen. Dit is weer goed voor SEO